17.4.2016


Taas on viikko sujahtanut nopeasti!
Alkuviikolla menimme Abdin kanssa Badalonaan, joka on noin tunnin matkan päässä Barcelonan keskustasta. Siellä tapasimme Helmi Liiketalousopiston kanssa yhteistyössä olevan koulun oppilaita ja menimme heidän kanssaan katsomaan elokuvaa. Elokuvan jälkeen muutama oppilaista lähti näyttämään minulle keskustan paikkoja, sekä hengailimme hetken. Kaikki heistä puhuivat englantia, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Suurin osa espanjalaisista nuorista täällä ei kumminkaan uskalla käyttää englantia, vaikka sitä osaisi.
Päivät töissä menevät nopeasti, vaikka välillä joutuukin vain istua ja seurata vierestä. Tällä viikolla olen saanut enemmän vastuullisia tehtäviä, kun muutamana päivänä olen tehnyt siivoukset ja chek outit yksinäni, Teresan hoitaessa muita juttuja.
Olen myös päässyt tekemään ensimmäisen varauksen booking järjestelmässä. Varauksen tein ystävälleni, joka saapuu tänne toukokuun loppupuolella. Jordilta, tämän paikan pomolta, sain hänelle ihan hyvän kaverialennuksenkin! Booking järjestelmän hintoja vaihtelemme päivittäin, jos huoneet eivät näytä menevän kaupaksi tai jos Barcelonassa järjestetään jokin tapahtuma.
Respassa olen myös tehnyt englanninkielisiä ohjelappuja tänne saapuville turisteille, kuinka mennä johonkin nähtävyyteen jne. Usein autan myös kirjoittamaan sähköposteja englanniksi, koska minun englanti täällä on kaikista parhain. En ole ikinä ollut kielessä hyvä, mut täällä olen päässyt loistamaan näilläkin taidoilla.:D
Espanjaa on tullut opittua paljon lisää, mutta pääasiassa vain työhön liittyviä sanoja. Säät ovat myös olleet todella todella hyvät, jopa 25 astetta muutamana päivänä. Huomattua on myös tullut, että melkein kukaan täällä ei osaa sanoa nimeäni Jenni, vaan kutsuvat minua sitten nimellä Jen tai Jennifer.. mutta eipä se haittaa. :D

Badalona Beach

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti